Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku

0 komentarze

Jak zaplanować wycieczkę do Paryża?

W naszym wypadku bilety zakupiliśmy na 3 dni na marzec 2012 roku. Koszt całkowity biletów wyniósł 410zł od osoby. Cena może nie oszałamiająca, ale zależało nam na locie na lotnisko Charles de Gaulle oraz wygodzie gwarantowanej przez linię regularną – w tym wypadku LOT.

Można upolować loty w niższych cenach (nawet kilkadziesiąt złotych w dwie strony), jeśli rezerwuje się z wyprzedzeniem kilku miesięcy. Polecamy szukać tanie loty do Paryża tutaj >>

o polnocy w paryzu 300x200 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku

Wycieczka inspirowana filmem „O północy w Paryżu”

Bezpośrednią inspiracją wyjazdu do Paryża było obejrzenie filmu Woody’ego Allena „O północy w Paryżu”. Po wyjściu z kina byłam tak zauroczona charakterem tego miasta, że postanowiłam sprawdzić na własnej skórze czy w Paryżu rzeczywiście jest tak klimatycznie i romantycznie.
Romantyzm romantyzmem, ale nie każdego stać na wydanie fortuny na weekend w Paryżu. Kwestią najważniejszą było dla nas zatem zdobycie tanich biletów na lot w dwie strony. Dzięki regularnym promocjom LOTu Szalone Środy udało się nam znaleźć przelot w atrakcyjnej cenie i odpowiadających nam godzinach.

Z lotniska Charles de Gaulle do Paryża

Na lotnisko Chopina w Warszawie wyjechaliśmy zaraz po zakończeniu pracy w piątek. Lot odbył się bez problemów i po krótkim czasie około 2h wylądowaliśmy na paryskim lotnisku. Szybki odbiór bagażu i wskoczyliśmy w kolejkę RER jadącą do centrum. Przesiadka na kolejną z linii metra i po kilku minutach byliśmy na miejscu, niedaleko hotelu. Sprawdź ciekawy artykuł o RER i metrze w Paryżu tutaj.

Hotelowe Perypetie

Nasz hotel znajdował się w okolicy placu Pigalle (to ten plac od słynnych kasztanów, niestety marzec to jeszcze nie sezon na kasztany). Pierwsza próba sforsowania drzwi zakończyła się niepowodzeniem, jednak już po kilku minutach przydreptała Pani w różowym fartuchu, na oko mająca z 70 lat w wielkich okularach. Ni w ząb mówiąca w innym języku niż francuski, ale gdy tylko zauważyła, że jesteśmy Polakami zaczęła nam opowiadać historię życia, że jej mąż był Polakiem, stąd zna kilka słów po polsku i bywała w Polsce. Pani miała na sobie 2 pary okularów (jak one się jej na nosie trzymały do dzisiaj jest dla mnie zagadką). W końcu, po przeprawie z Panią recepcjonistką udało nam się dotrzeć do pokoju. Nareszcie chwila odpoczynku, a jutro: Paryż! Nadchodzę! icon smile Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku
Jeśli nie znacie języka francuskiego – bierzcie poprawkę na tę przygodę. Warto przy rezerwacji hotelu przeczytać opinie, czy obsługa mówi po angielsku! Polecamy rezerwować www.fru.pl/hotele

Paryż wycieczka – plan na 3 dni

Wycieczka po Paryżu, którą zaplanowaliśmy była nastawiona zarówno na zobaczenie najsłynniejszych atrakcji tego miasta jak i rozkoszowanie się jego smakami. Poniżej opis naszych paryskich perypetii.

Wycieczka po Paryżu – 1 dzień

Rano po francuskim śniadaniu – croissant plus kawa, rozpoczęliśmy zwiedzanie od Bazyliki Sacre Cour czyli Bazyliki Najświętszego Serca, która zlokalizowana jest na szczycie wzgórza Montmartre. Potocznie zwana jest białą bazyliką, a to wszystko za sprawą jej koloru. Dookoła mnóstwo turystów oraz ludzi sprzedających różnego rodzaju pamiątki – od małych wież Eiffla, po wielkie…
Choć dopiero początek marca w Paryżu już mocno czuć wiosnę, choćby po kwitnących wszędzie drzewach i kwiatach. Dalej udaliśmy się w kierunku Łuku Triumfalnego i całych Pól Elizejskich. Pola pełne są drogich sklepów, turystów oraz samochodów. Sam Łuk Triumfalny został wybudowany, aby uczcić wszystkich tych, którzy zginęli w walkach podczas rewolucji francuskiej i wojen napoleońskich.
iStock 000007709016XSmall 300x225 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuIdąc dalej Polami Elizejskimi, czyli najbardziej reprezentacyjną ulicą Paryża zobaczyliśmy maszerującego na pomniku prezydenta de Gaulla, siedzibę obecnego prezydenta, plac Zgody, aż u celu naszej wędrówki pojawił się Luwr. Mówi się, że aby dostać się do Luwru należy godzinami czekać w kolejce. Nam poszło to nadzwyczaj łatwo i już po kilku minutach znaleźliśmy się w centrum tej świątyni sztuki. To tutaj znajduje się słynna Mona Lisa, pędzla Leonarda da Vinci, czy rzeźby takie jak Nike z Samotraki, czy Wenus z Milo. Od nadmiaru zabytków można zapomnieć o tym, co zobaczyliśmy na początku. Zwiedzanie muzeów jest męczące stąd po wyjściu udajemy się w poszukiwaniu kawy.
Kawa w Paryżu jest najlepsza! Cafe creme. Smak tej kawy, pokuszę się o stwierdzenie, jest lepszy niż smak włoskiej kawy.
katedra notre dame1 300x225 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku Po tym jak uzupełniliśmy już dawkę kofeiny postanowiliśmy przejść się w kierunku Katedry Notre Dame. Tutaj natknęliśmy się na pierwszą dłuższą kolejkę, ale już po kilku minutach udało się wejść do środka. Katedrę należy podziwiać wewnątrz jak i zewnątrz. Jej bryła z wszystkimi detalami architektonicznymi jest imponująca. Drugim bardzo ciekawym obiektem, na który udało nam się natknąć jest kaplica Saint Chapelle, w środku której znajdują się imponujące witraże przedstawiające sceny biblijne. Wspaniałe!
Spacer kontynuowaliśmy brzegiem Sekwany, po której pływają statki z turystami. Chodząc zakątkami Paryża trafiliśmy pod kamienicę, gdzie w latach 1912-1934 mieszkała Maria Skłodowska. W dalszej części naszego spaceru udało nam się dotrzeć pod Panteon, znajdujący się w Dzielnicy Łacińskiej. Niestety było już późno i nie udało się wejść, by zwiedzić jego wnętrza. Od Panteonu jest już niedaleko do budynków paryskiej Sorbony.
iStock 000018579650XSmall 200x300 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuZwieńczeniem pierwszego dnia w Paryżu było wejście na wieżę. Symbol Paryża i zakochanego Paryża. Ponieważ kolejka do windy była gigantyczna postanowiliśmy zmierzyć się z wieżą na piechotę. Należało odstać swoje w kolejce, a potem tylko pracować porządnie nogami, aby wejść na szczyt. Wchodząc na wieżę wieczorem, kiedy jest już ciemno, wrażenie jest niesamowite. Cała konstrukcja wydaje się, że zaraz się przewróci, że każdy podmuch wiatru jest w stanie ją strącić z powierzchni ziemi. Wejście tylko dla osób o mocnych nerwach…jakoś przemogłam swój lęk i dostałam się na górę. Niestety na górze spotkało mnie rozczarowanie, jedno z większych w moim życiu podróżniczym. Paryż nie jest miastem oświetlonym. Wychodząc nocą na wieżę nie spodziewajcie się spektakularnych widoków, ponieważ tak jak ja poczujecie się zawiedzeni. Owszem Łuk Triumfalny dobrze widać, Sacre Coeur również. Jednak ogólne wrażenie, trochę rozczarowuje. Trzeba było jeszcze po tej konstrukcji zejść w dół a potem szybko wróciliśmy do hotelu. To, co imponuje na wieży to fakt, jak została ona zbudowana i ilu ludzi przy tym pracowało na wysokościach aby te wszystkie elementy połączyć ze sobą.

Wycieczka po Paryżu – 2 dzień

iStock 000021099818XSmall 300x183 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuDzień drugi rozpoczął się od śniadania, wersja ta sama, co pierwszego dnia – kawa + croissant z dżemem/miodem. Postanowiliśmy odwiedzić dzisiaj 2 z pięknych pałaców. Wersal. Pogoda lekko nam nie sprzyja, ponieważ jest bardzo pochmurnie, ale nie jest zimnoJ a to jest najważniejsze.

versailles wersal 300x200 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuDo Wersalu dojechaliśmy kolejką. A potem, krótki spacer i znaleźliśmy się w tłumie turystów. Pałac jest piękny z zewnątrz. Obowiązkowo sesja fotograficzna przed jego frontem. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od bogatych wnętrz. Kiedyś pałac był siedzibą króla Francji, a sam Wersal pełnił funkcję stolicy kraju, Po przejściu przez udostępnione pomieszczenia udaliśmy się do wersalskich ogrodów. Ogrody zajmują imponującą powierzchnię 800 ha!
W ogrodowej kawiarence lekko się posililiśmy, aby mieć siły na spacer po tym rozległym terenie. Jest wczesna wiosna więc pogoda też jest średnia, co nie przeszkadza nam, aby zachwycić się koncepcją wybudowania w bardzo odległej części parku pałaców Grand i Petit Trainon. Przygotowano je specjalnie dla Marii Antoniny, aby mogła w nich ukrywać się przed surową dworską etykietą. Oprócz pałaców Maria Antonina miała swoje małe gospodarstwo zwane Hamean de la Reine. Arystokracja i jej fanaberie (sic!) Do dzisiaj ku uciesze licznych turystów trzymane są tam zwierzęta gospodarskie. Porządnie zmęczeni wróciliśmy do Paryża.
MoulinRouge Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuZobaczyliśmy jeszcze budynki rządowe oraz uzupełniliśmy poziom kofeiny we krwi, bez której nie da się zwiedzać Paryża icon smile Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku Postanowiłam zapoznać się jeszcze z okolicą Pól Marsowych i wieży Eiffla tym razem w wydaniu dziennym. Na koniec dzisiejszego dnia zostawiliśmy sobie dzielnicę z Moulin Rouge i słynnym wiatrakiem…. Skąd mieliśmy już blisko na plac Pigalle’a .

Wycieczka po Paryżu – 3 dzień

jim morrison paryz 300x200 Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smakuDzień trzeci przywitał nas pięknym, bezchmurnym niebem. Stąd postanowiliśmy zwiedzanie rozpocząć od cmentarza Père-Lachaise. Na cmentarzu pochowanych jest wielu znakomitych ludzi. Nam udało się znaleźć nagrobek Fryderyka Chopina oraz dotrzeć do grobu Jima Morissona, na którym pełno było świeżych kwiatów. Obok grobu jest bardzo specyficzne drzewo, głównie obklejone gumami do żucia… Ponieważ jest wiosna na cmentarzu ślicznie kwitną krokusy. Aby poprawić sobie nastrój po wyjściu z cmentarza skierowaliśmy swe kroki do kawiarenki, jakich jest miliony w Paryżu. Tym razem oprócz cafe creme zamówiliśmy francuską specjalność creme brulee, czyli deser zapiekany w piecu – waniliowy, coś a la polski budyń. Pycha! Dalej metrem udaliśmy się pod budynek opery. A następnie należało zapoznać się jeszcze z nowoczesną dzielnicą finansowo – handlowo – mieszkaniową Paryża – La Defense. Piękna, nowoczesna architektura, dużo szkła i jasnego koloru oraz wspaniały widok na Pola Elizejskie z Łukiem Triumfalnym. Na schodach pod Wielkim Łukiem postanowiliśmy sobie usiąść w tłumie paryżan. Ciekawą rzeczą w morzu koloru białego i niebieskiego są nowoczesne rzeźby, np. kciuka czy czegoś a la ptak, które ozdabiają teren. Udało nam się też dokonać zakupów w tutejszym supermarkecie. Wina, sery oraz duże bagietki, które schrupaliśmy na trawce przed Pałacem Inwalidów, gdzie udaliśmy się metrem po opuszczeniu La Defense. Pogoda była wspaniała stąd lunch na trawie był czystą przyjemnością.
Jako ostatni punkt na trasie naszej wycieczki był Pałac Inwalidów. Obecnie jest to wielki kompleks budynków, które zostały wybudowane prze króla dla inwalidów wojennych. W skład kompleksu wchodzi szpital oraz pensjonat. Co więcej jest tam też Kościół Inwalidów, w którym znajduje się mauzoleum Napoleona oraz m.in. Muzeum Armii, co było dla Daniela wspomnieniem, z dzieciństwa, kiedy rodzice robili mu zdjęcia pod armatami. Udało nam się dotrzeć do mauzoleum Napoleona, aby zobaczyć jego imponujący grób, a następnie ja postanowiłam się zagrzać w marcowym słońcu, podczas gdy mój towarzysz udał się na zwiedzanie francuskiej sztuki wojennej – Muzeum Armii. Broń, żołnierze to chłopcy bardzo lubią. Niestety na tym kończy się nasz czas spędzony w Paryżu i musimy wracać na lotnisko. Po przejechaniu kilometrów na ruchomych pasach, zabawach w jaskółki wsiadamy do samolotu lecącego do Warszawy. I tak zakończyła się moja przygoda sprawdzająca czy w Paryżu faktycznie jest tak romantycznie. A czy jest? Należy ocenić samemu.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Rating: 0 (from 0 votes)
Relacja: Paryż wycieczka na 3 dni we francuskim smaku, 10.0 out of 10 based on 2 ratings