Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, to trzeci co do wielkości port lotniczy w Polsce pod względem ruchu pasażerskiego.
- Tablica odlotów
- Tablica przylotów
- Adres i dojazd
- Parking
- Wypożyczalnie samochodów
- Informacja lotniskowa
- Biuro rzeczy znalezionych
- Punkty testowe COVID-19
- Użyteczne informacje
- Radar Lotów – aktualny ruch samolotów
Szukasz biletów z Gdańska?
Wyszukaj lot
Odloty – Lotnisko Gdańsk
Przyloty – Lotnisko Gdańsk
Dojazd na Lotnisko Gdańsk
Adres
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy
ul. Juliusza Słowackiego 200,
80-298 Gdańsk
Zobacz na Google Maps
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy, a dawniej Port Lotniczy Gdańsk-Rębiechowo, jest międzynarodowym lotniskiem położonym 12 km na północny zachód od Gdańska. Od 2004 roku lotnisko nosi imię Lecha Wałęsy, noblisty i byłego prezydenta Polski.
Autobusy miejskie
Wszystkie połączenia obsługuje Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Na Gdański Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy można dojechać bezpośrednio autobusami: z Gdańska Głównego (nr 210 i nocna linia N3), Gdańska Wrzeszcza (nr 110), Sopotu (nr 122).
Linia 210
Kursuje z przystanku Dworzec Główny
Linia nocna N3
Kursuje z przystanku Dworzec Główny
Linia 110
Kursuje z przystanku Gdańsk Wrzeszcze PKP
Linia 122
Kursuje z przystanku Sopot Kamienny Potok PKP
Bilety można kupić w autobusie u kierowcy, w automatach biletowych na przystankach lub korzystając z jednego z wniosków zaakceptowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego (GoPay, jakdojade.pl, moBiLET, mPay, SkyCash, zbiletem.pl).
Bilet w jedną stronę kosztuje 1,90 zł (ulgowy) i 3,80 zł (normalny).
Pociągi
Pasażerowie mogą dostać się do Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy pociągami kursującymi na czterech trasach linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, połączenia są obsługiwane pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej oraz PolRegio i obowiązuje w nich taryfa przewoźnika SKM.
Dworzec Gdańsk Airport znajduje się tuż przy terminalu pasażerskim T2 i jest połączony z nim specjalną kładką.
Bilety można kupić w biletomacie znajdującym się na peronie, u kierownika pociągu lub online na stronach przewoźników.
Minibusy
Na lotnisko w Gdańsku regularnie kursują minibusy takich firm jak:
Ad-Mar Transport
Grudziądz — Lotnisko i z powrotem
Air-Transfer
Koszalin — Lotnisko i z powrotem
GDN Express
Bydgoszcz — Lotnisko i z powrotem
Transwal
Bydgoszcz — Lotnisko i z powrotem
Wagner Transport
Olsztyn — Lotnisko i z powrotem
Taxi
Cena za przejazd taksówką z lotniska do centrum Gdańska to około 70 zł. Korporacją współpracującą z Lotniskiem jest firma Neptun.
Rezerwacji można dokonać online, w dedykowanej aplikacji dostępnej na iOS, Android lub telefonicznie pod numerami telefonów: 196-86, 800 170 700.
Uber, Bolt
Z lotniska możemy dotrzeć do centrum Gdańska, zamawiając Ubera lub Bolta przez dedykowane aplikacje. Czas i koszt takiego przejazdu waha się w granicach 20 minut i 40-60 zł w zależności od warunków na trasie.
Samochód
Port Lotniczy Gdańsk znajduje się przy drodze ekspresowej S6 (E28). Odległość z lotniska w Gdańsku do centrum Gdańska wynosi 16 kilometrów. Samochodem dojazd zajmuje około 20 minut.
Parking
Dostępne są parkingi:
Parking krótkoterminowy – Kiss&Fly
Strefa oznaczona jako Kiss&Fly to strefa krótkiego postoju. Wjazd do strefy odbywa się za pobraniem biletu jednorazowego lub za pomocą karty abonamentowej. Aby uniknąć opłat, należy opuścić strefę w ciągu 10 minut lub przekodować bilet i wjechać na jedno z miejsc parkingowych.
Bezpłatny 10-minutowy pobyt w strefie dotyczy tylko pierwszych 4 wjazdów dziennie (00:00 - 23:59). Każdy następny skrócony jest do 5 minut.
W przypadku zgubienia biletu pobierana jest dodatkowa opłata za utracony bilet zgodnie z cennikiem. Opłaty parkingowe należy uiścić przed opuszczeniem strefy Kiss&Fly w kasach automatycznych.
PA1 Parking krótkoterminowy/godzinowy.
PA1 to parking znajdujący się tuż przy terminalu. Czas parkowania zaczyna się w momencie wjechania na parking. Wyposażony jest on w automatyczny system pobierania opłat, który daje możliwość płatności kartą lub gotówką. Rekomendowany postój na tym parkingu to do dwóch godzin. Jest to więc idealne rozwiązanie dla tych, którzy odbierają lub odprowadzają pasażerów na lot. Na parkingu znajduje się 255 miejsc.
PA3 Parking krótkoterminowy
PA3 to parking znajdujący się 100 metrów od terminalu. Rekomendowany czas postoju to do 24 godzin. Znajduje się tam 315 miejsc parkingowych.
PA3/PA4 – parkingi długoterminowe
PA3/PA4 to parkingi, których oferta skierowana jest do pasażerów wybierających się w kilkudniową lub nawet kilkutygodniową podróż. Parking znajduje się 250 metrów od terminalu i ma 915 miejsc postojowych.
PA6 – parking długoterminowy
PA6 to najtańszy z parkingów długoterminowych. Rekomendowany czas postoju to od 4 dni do kilku tygodni. Parking znajduje się 250 metrów od terminalu i ma aż 1251 miejsc.
Kontakt z obsługą parkingu
Infolinia czynna 24/7:
+48 58 348 12 31
+48 58 348 13 31
+48 604 787 969
+48 58 348 13 31
E-mail
gdańsk@interparking.com
Wypożyczalnie samochodów
Na lotnisku swoje biura ma 11 wypożyczalni samochodów: Avis, Budget, Car Net, Enterprise Car Rental, Europcar, Express Rent aCar, Global Rent a Car, Hertz, PANEK, Sixt, YOURRENT.
Stanowiska wypożyczalni samochodów znajdują się w terminalu.
Informacja lotniskowa
Poniżej ważne numery telefonów:
Informacja Lotniskowa – + 48 0 801 066 808
Straż graniczna – +48 58 522 04 80
Biuro rzeczy znalezionych
Biura Zagubionego Bagażu znajduje się w pobliżu hali przylotów Schengen. Należy przedstawić agentowi linii lotniczych:
- swoją kartę pokładową,
- przywieszkę bagażową jako dowód posiadania bagażu rejestrowanego.
Agent linii lotniczej zada kilka pytań w celu łatwiejszej identyfikacji Twojego bagażu. Należy spodziewać się pytań o rodzaj i kolor bagażu, marka/producent bagażu, dodatkowe oznaczenie (charakterystyczne dodatki).
Następnie, pasażer otrzymuje wydruk sprawy reklamacyjnej wraz z numerem sprawy oraz numerem kontaktowym Działu Reklamacji Bagażowych GDN Airport Services.
Ważne jest, aby w razie problemów nie opuszczać lotniska przed zgłoszeniem sprawy!
Punkty testowe COVID-19
Na lotnisku w Gdańsku znajdują się dwa laboratoria, które przeprowadzają testy antygenowe zarówno na wylocie, jak i po powrocie do Polski. Pasażerowie mogą korzystać z usług Kliniki Assistance HMS oraz Laboratorium Diagnostycznego 7 dni w tygodniu.
Godziny pracy obu laboratoriów są na bieżąco aktualizowane na stronie airport.gdansk.pl.
Ceny testów antygenowych w obu laboratoriach to 160,00 zł od poniedziałku do piątku oraz 200,00 zł w weekendy. Płatność jest możliwa kartą oraz gotówką.
Punkt testowy znajduje się w terminalu pasażerskim T2, w strefie ogólnodostępnej. Jest to punkt dla pasażerów odlatujących oraz tych, którzy zdecydują się przystąpić do testu po powrocie, po kontroli granicznej.
Użyteczne informacje
Międzynarodowe oznaczenia lotniska Gdańsk to:
IATA – GDN, ten literowy skrót jest używany na biletach lotniczych oraz na kartach pokładowych.
ICAO – EPGD, ten skrót wykorzystywany jest przez służby ruchu lotniczego.
Pomoc ze względu na niepełnosprawność lub ograniczoną sprawność ruchową
Osoby wymagające asysty mogą zgłosić się do punktu obsługi PRM obsługiwanego przez LS Airport Services zlokalizowanego w Terminalu T2 w Hali Odlotów lub do oznaczonych punktów meldunkowych w budynku Terminalu Pasażerskiego, lub na zatoce postojowej. Punkty raportowania obsługiwane są przez wykwalifikowany personel, który udziela niezbędnych informacji. Pomoc dla osób niepełnosprawnych lub osób o ograniczonej sprawności ruchowej obejmuje:
- Przejazd z wyznaczonych miejsc parkingowych przed Terminalem Pasażerskim do stanowisk odprawy biletowo-bagażowej.
- Przejście z wyznaczonego punktu na lotnisku do stanowisk odpraw.
- Procedury kontroli i odprawy bagażu.
- Przejście z punktu odprawy do samolotu, w tym wszelka pomoc wymagana ze względu na ograniczoną mobilność podczas procedur imigracyjnych, celnych i bezpieczeństwa.
- Wejście do samolotu (enplaning) z wykorzystaniem – w razie potrzeby – specjalistycznego sprzętu lub innej wymaganej pomocy, w zależności od okoliczności.
- Przejście od drzwi samolotu do miejsca w samolocie.
- Wysiadanie (deplaning) z wykorzystaniem – w razie potrzeby – specjalistycznego sprzętu lub innej wymaganej pomocy, w zależności od okoliczności.
- Przejście z samolotu do Hali Przylotów i odbiór bagażu, w tym wszelka pomoc wymagana ze względu na ograniczoną sprawność ruchową podczas procedur imigracyjnych, celnych i bezpieczeństwa.
- Przejście z Hali Przylotów do wyznaczonego punktu na lotnisku.
- Przejście do Poczekalni Tranzytowej dla pasażerów podróżujących z jednego lotu na drugi,
- Przejście do toalet lub strefy handlowej na Terminalu, jeśli jest to konieczne.
Aby być pewnym dostępności powyższych usług, można zarezerwować asystę na stronie lotniska, tutaj.
Radar Lotów – aktualny ruch samolotów