Skip to content

Poradnik beztroskiego podróżnika

Rozwiązania dla wszelkich problemów związanych z podróżowaniem, prosto od FRU.pl

Odwołany/zmieniony z wyprzedzeniem lot

Czy twój lot został odwołany lub zmieniony z wyprzedzeniem?

Opóźnienie lub odwołanie lotu podczas oczekiwania na lotnisku

Znajdujesz się w sytuacji, kiedy oczekujesz na lot na lotnisku i dowiadujesz się o jego opóźnieniu lub odwołaniu?

Problem w trakcie przesiadki

Masz przesiadkę i okazuje się, że kolejny lot został odwołany lub jest opóźniony, a ty nie możesz już dotrzeć do swojego celu, albo nie zdążysz na następne połączenie?

Odwołanie lotu powrotnego

Jesteś w miejscu docelowym, ale twój lot powrotny został odwołany i nie masz jak wrócić?

Noc na lotnisku

Jesteś na lotnisku i w oczekiwaniu na kolejne połączenie musisz na nim spędzić noc?

Overbooking

Nie możesz wejść na pokład z powodu braku miejsc w samolocie?

Jak podróżować wygodnie

Postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami, aby uniknąć problemów w podróży.

Twój lot został odwołany/zmieniony z wyprzedzeniem, jeszcze przed datą wylotu

Wzmożona liczba pasażerów, strajki, brak personelu pokładowego czy lotniskowego, zwłaszcza w okresie letnim, mogą skutkować opóźnieniami lub odwołaniem lotów. Zdajemy sobie sprawę, że każda nieoczekiwana zmiana planu podróży niesie ze sobą pewne niedogodności, nie powinny cię one jednak zniechęcać, ponieważ z każdą sytuacją można sobie poradzić.

Linie lotnicze mają obowiązek poinformować o opóźnionych i odwołanych lotach za pośrednictwem e-maila, SMSa lub powiadomień w aplikacji, jednak zdarza się, że problemy techniczne mogą prowadzić do zakłóceń w przebiegu komunikacji. Dlatego zawsze zalecamy sprawdzenie statusu swojego lotu na stronie linii lotniczej na 24 godziny przed planowanym odlotem.

Odwołany lot: Co robić?
  • Możesz ubiegać się o pełny zwrot kosztu biletu lotniczego za anulowany odcinek lub
  • Przewoźnik powinien zapewnić ci lot zastępczy.

Nie zapomnij! Sprawdź, czy odwołany lot kwalifikuje się do wypłaty odszkodowania. Zgodnie z Rozporządzeniem UE 261/2004, pasażerowie podróżujący liniami lotniczymi mają prawo do odszkodowania w wysokości do 600 € za loty odwołane bez powiadomienia na 14 dni przed odlotem Wysokość odszkodowania uzależniona jest od tego, jak długa była planowana trasa lotu oraz od tego, ile wynosiło opóźnienie.

Odwołany lot: Jakie wsparcie oferuje FRU.pl w takich sytuacjach?

Gdy lot zostaje odwołany lub zmieniony, linia lotnicza obsługująca daną trasę lub segment lotu powiadamia zespół FRU.pl, a nasi konsultanci następnie skontaktują się z tobą drogą mailową. Otrzymasz także wiadomość SMS z prośbą o sprawdzenie skrzynki odbiorczej maila. W takiej formie najłatwiej można się z nami skontaktować.

Jeśli dowiesz się o odwołaniu lub zmianie lotu, ale jeszcze nie masz informacji przekazanej bezpośrednio przez linię lotniczą, zalecamy sprawdzenie statusu lotu na stronie internetowej linii lotniczej lub skontaktowanie się z jednym z konsultantów FRU.pl. Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie dostępne opcje kontaktu: telefon, czat, formularz kontaktowy lub e-mail.

Twoja rezerwacja na FRU.pl nie uwzględnia produktów ochrony podróży:

W przypadku zakupu biletów lotniczych na FRU.pl, masz dostęp do naszej pomocy w godzinach pracy konsultantów, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Szybko zareagujemy i znajdziemy dla ciebie najlepsze rozwiązanie.

W przypadku, gdy twój lot jest opóźniony lub został zmieniony przez linię lotniczą, zaproponujemy ci różne alternatywne połączenia, bezpłatnie lub za dodatkową opłatą, w zależności od oferty linii lotniczej. Jeśli wybierzesz lot obsługiwany przez inną linię lotniczą, pojawi się konieczność dopłaty za nowy lot. Pamiętaj jednak, że linie lotnicze oferują częściowy lub pełny zwrot za bilety w przypadku opóźnienia lotu trwającego dłużej niż 5 godzin.

W sytuacji, gdy wolisz zrezygnować z podróży, pomożemy ci rozpocząć proces zwrotu środków u linii lotniczej. Trwa on zazwyczaj od 30 do 60 dni, w zależności od linii lotniczej.

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Trip Protect

Masz pewność, że dotrzesz do celu podróży bez względu na zaistniałą sytuację. Jeśli chcesz kontynuować podróż, otrzymasz nowe bilety lotnicze na podróż kolejnym rejsem tej samej linii lotniczej lub innej firmy do wysokości dwukrotności kwoty zapłaconej za pierwotnie zakupione bilety, jeśli opóźnienie lotu wynosiło powyżej 5 godzin, bądź bilety na inny środek transportu, jeśli jest taka możliwość i w taki sposób dotrzesz do miejsca docelowego szybciej. Wszystko to po to, aby zapewnić ci dotarcie do pożądanego celu. Jeśli nie chcesz podróżować, otrzymasz zwrot równowartości odwołanego/zmienionego segmentu przez linię lotniczą.

Jeśli zamiast tego zechcesz zrezygnować z podróży, otrzymasz zwrot wartości za segment lotu, który został odwołany lub zmieniony przez linię lotniczą.

Dowiedz się więcej o FRU Trip Protect

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Fast Refund

Gdy znajdziesz się w sytuacji odwołanego lub zmienionego lotu, masz dwie opcje:

  •  Pomożemy ci znaleźć alternatywny lot z dostępnych propozycji linii lotniczej, bez dodatkowych kosztów.
  •  W przypadku, gdy nie zdecydujesz się na alternatywną propozycję, zwrócimy ci pieniądze za lot, który został odwołany lub zmieniony, jeśli dany segment lotu kwalifikuje się do zwrotu kosztów przez linię lotniczą.

Otrzymując zwrot kosztów odwołanego lotu do wyboru będziesz mieć: zwrot w gotówce na tę samą formę płatności, za pomocą której dokonano zakupu biletów lotniczych lub w formie przelewu bankowego, bądź natychmiastowy zwrot w formie vouchera do wykorzystania na zakup dowolnego biletu na FRU.PL.

Dowiedz się więcej o FRU Fast Refund

Twój lot został odwołany/zmieniony na chwilę przed wylotem, a ty jesteś już na lotnisku

W rzadkich przypadkach, gdy linia lotnicza odwołuje lub opóźnia lot w ostatniej chwili, maksymalnie kilka godzin przed wylotem (a ty najprawdopodobniej jesteś już na lotnisku lub w drodze na nie), możliwa jest sytuacja, że we FRU.pl nie zostaliśmy jeszcze poinformowani o tej zmianie. Dowiesz się o niej wtedy z tablicy lotów tuż po wejściu na lotnisko.

W tej sytuacji najlepiej udać się bezpośrednio do biura obsługi danej linii lotniczej na lotnisku. Prawdopodobnie przed tobą w kolejce będą dziesiątki osób, dlatego uzbrój się w cierpliwość.

Jakie masz prawa w przypadku odwołania/opóźnienia lotu?

Jeśli twój lot został odwołany, możesz przede wszystkim poprosić o zabookowanie zastępczego lotu do miejsca docelowego. W tej sytuacji linia lotnicza dodatkowo musi:

  • Zaoferować ci jedzenie i napoje na czas oczekiwania, jeśli musisz pozostać na lotnisku dłużej niż planowano oraz udostępnić możliwość skorzystania z telefonu i/lub dostęp do komunikatora pocztowego.
  • Pokryć koszty zakwaterowania oraz transportu do i z lotniska, jeśli pojawi się potrzeba spędzenia nocy w oczekiwaniu na alternatywny lot.
  • Niezależnie od tego, czy w związku z odwołanym lotem tracisz również opłaconą z góry rezerwację noclegu, wynajętego samochodu czy inne nieoczekiwane koszty, pasażerowie lotów międzynarodowych – nawet w obrębie UE – mogą uzyskać odszkodowanie z tytułu odwołania lub opóźnienia lotu.

W przypadku opóźnionego lotu masz następujące prawa:

  • Opóźnienie wynosi ponad 3 godziny – przysługuje ci odszkodowanie.
    • Jeśli lot jest opóźniony powyżej 3 godzin i trasa wynosi do 1500 km, możesz ubiegać się o odszkodowanie do 250 €.
    • Jeśli lot jest opóźniony o 3 godziny lub więcej i trasa wynosi od 1501 km do 3500 km, możesz ubiegać się o odszkodowanie do 400 €.
    • Jeśli lot jest opóźniony o 4 godziny lub więcej i odległość podróży wynosi powyżej 3500 km, możesz ubiegać się o odszkodowanie do 600 €.
  • Jeśli lot jest opóźniony powyżej 5 godzin – możesz ubiegać się o zwrot kosztów zakupu biletu lotniczego lub bezpłatne przebookowanie na inną datę w ramach podróży na pokładzie tego samego przewoźnika lotniczego.

Poniżej znajdziesz listę rzeczy, które każda linia lotnicza powinna zaoferować ci w przypadku opóźnienia lotu, zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004:

  1. Przekąski i napoje (opóźnienie wynoszące 2 godziny)
  2. Możliwość wysłania wiadomości e-mail i wykonania połączeń telefonicznych
  3. Jeśli podczas opóźnienia nie masz innej możliwości niż zatrzymanie się w hotelu, linia lotnicza powinna opłacić nocleg w hotelu i transport do miejsca zakwaterowania i z powrotem na lotnisko.
  4. W przypadku utraty połączenia, linia lotnicza powinna zaoferować darmowy lot lub alternatywny środek transportu do pierwotnej destynacji.
Jak możemy pomóc? Jakie wsparcie oferuje FRU.pl w takich sytuacjach?

Posiadamy biura na lotnisku Warszawa Chopin oraz Kraków Airport, czynne już od godziny 6:00, gdzie możesz skonsultować się z jednym z naszych przedstawicieli, aby dowiedzieć się, co dalej. Jeśli jesteś na lotnisku, na którym fizycznie nas nie ma, skorzystaj z naszego wsparcia w godzinach pracy konsultantów, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Szybko zareagujemy i znajdziemy dla ciebie najlepsze rozwiązanie.

Twoja rezerwacja na FRU.pl nie uwzględnia produktów ochrony podróży:

Jeśli twój lot jest opóźniony lub został zmieniony przez linię lotniczą, zaproponujemy ci różne alternatywne połączenia, bezpłatnie lub za dodatkową opłatą, w zależności od oferty linii lotniczej. Jeśli wybierzesz lot obsługiwany przez inną linię lotniczą, pojawi się konieczność dopłaty za nowy lot. Pamiętaj jednak, że linie lotnicze oferują częściowy lub pełny zwrot za bilety w przypadku opóźnienia lotu trwającego dłużej niż 5 godzin.

Jeśli twój lot został odwołany, pomożemy ci znaleźć najlepszą alternatywę. W sytuacji, gdy wolisz zrezygnować z podróży, pomożemy ci rozpocząć proces zwrotu środków u linii lotniczej. Trwa on zazwyczaj od 30 do 60 dni, w zależności od linii lotniczej.

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Trip Protect

Przede wszystkim, masz pierwszeństwo w dostępie do naszej pomocy. Pomożemy ci priorytetowo, jeśli twój lot zostanie odwołany, twój plan lotu lub jego część zostanie zmieniony, a ty nie możesz odlecieć/przybyć na miejsce w zaplanowanym czasie czy dniu lub, jeśli z powodu zmian lotu, nie zdążysz na kolejne połączenie w przypadku lotów z przesiadkami.

Ponadto, masz pewność, że dotrzesz do celu podróży bez względu na zaistniałą sytuację. Jeśli chcesz kontynuować podróż, otrzymasz nowe bilety lotnicze na podróż kolejnym rejsem tej samej linii lotniczej lub innej firmy do wysokości dwukrotności kwoty zapłaconej za pierwotnie zakupione bilety, jeśli opóźnienie lotu wynosiło powyżej 5 godzin, bądź bilety na inny środek transportu, jeśli jest taka możliwość i w taki sposób dotrzesz do miejsca docelowego szybciej. Wszystko to po to, aby zapewnić ci dotarcie do pożądanego celu. 

Jeśli zamiast tego wolisz zrezygnować z podróży, otrzymasz zwrot wartości odwołanego/zmienionego segmentu przez linię lotniczą.

Dowiedz się więcej o FRU Trip Protect

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Fast Refund

Gdy znajdziesz się w sytuacji odwołanego lub zmienionego lotu, masz dwie opcje:

  •  Pomożemy ci znaleźć alternatywny lot z dostępnych propozycji linii lotniczej, bez dodatkowych kosztów.
  • Jeśli nie zdecydujesz się na alternatywną propozycję, zwrócimy ci pieniądze za lot, który został odwołany lub zmieniony, jeśli dany segment lotu kwalifikuje się do zwrotu kosztów przez linię lotniczą.

Otrzymując zwrot kosztów za anulowany lot do wyboru będziesz mieć: zwrot w gotówce na tę samą formę płatności, za pomocą której dokonano zakupu biletów lotniczych lub w formie przelewu bankowego, bądź natychmiastowy zwrot w formie vouchera do wykorzystania na zakup dowolnego biletu na FRU.PL.

Dowiedz się więcej o FRU Fast Refund

Podróżujesz z przesiadkami i dowiadujesz się, że kolejny lot został odwołany/zmieniony i nie uda ci się dotrzeć do celu podróży lub złapać następnego połączenia.

Jeśli Twoja podróż obejmuje jedną lub kilka przesiadek, zmiana jednego segmentu lotu może wpłynąć na resztę podróży. W takim przypadku, po otrzymaniu od nas informacji (wysyłamy e-mail i SMS) lub po dowiedzeniu się o opóźnieniu/anulowaniu lotu na lotnisku, skontaktuj się niezwłocznie z konsultantem FRU.pl.

Zapamiętaj:

  • Wszystkie loty objęte rezerwacją muszą być wystawione z takim samym kodem rezerwacji i nie są wydawane indywidualnie.
  • Opóźnienie w miejscu docelowym przekracza 3 godziny. Opóźnienia krótsze niż 3 godziny, względem czasu finalnego dotarcia do miejsca docelowego,  nie kwalifikują się do odszkodowania.
  • Powód opóźnienia lotu.
  • Zachowaj rachunki na wypadek, gdyby odwołanie lotu wiązało się z dodatkowymi kosztami po twojej stronie.

Uwaga! Jeśli rezerwujesz loty osobno, a nie w ramach jednej rezerwacji lub korzystasz z opcji, w, której trasa obejmuje loty łączone różnymi liniami lotniczymi, stracisz prawo do odszkodowania za utratę kolejnego lotu. 

Jak możemy pomóc? Jakie wsparcie oferuje FRU.pl w takich sytuacjach?
Twoja rezerwacja na FRU.pl nie uwzględnia produktów ochrony podróży:

W przypadku zakupu biletów lotniczych na FRU.pl, masz dostęp do naszej pomocy w godzinach pracy konsultantów, zarówno w języku polskim, jak i angielskim. Znajdziemy dla ciebie alternatywny lot, ale pojawi się konieczność zapłaty za nowy bilet lotniczy. Jeśli odwołany lot będzie kwalifikował się do zwrotu środków, uzbrój się w cierpliwość, zwrot zostanie wypłacony w terminie od 30-60 dni, w zależności od linii lotniczej.

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Trip Protect

Przede wszystkim, masz pierwszeństwo w dostępie do naszej pomocy. Pomożemy ci priorytetowo, jeśli twój plan lotu lub jego część zostanie zmieniony, a ty nie możesz odlecieć/przybyć na miejsce w zaplanowanym czasie czy dniu lub, jeśli z powodu zmian lotu, nie zdążysz na kolejne połączenie.

 Ponadto, masz pewność, że dotrzesz do celu podróży bez względu na zaistniałą sytuację. Jeśli chcesz kontynuować podróż, otrzymasz nowe bilety lotnicze na podróż kolejnym rejsem tej samej linii lotniczej lub innej firmy do wysokości dwukrotności kwoty zapłaconej za pierwotnie zakupione bilety, jeśli opóźnienie lotu wynosiło powyżej 5 godzin. Lub bilety na inny środek transportu, jeśli jest taka możliwość i w taki sposób dotrzesz do miejsca docelowego szybciej. Wszystko to po to, aby zapewnić ci dotarcie do pożądanego celu.

Dowiedz się więcej o FRU Trip Protect

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Fast Refund

Gdy znajdziesz się w sytuacji odwołanego lub opóźnionego segmentu lotu, masz dwie opcje:

  •  Znalezienie rozwiązania aby móc kontynuować dalej podróż z pomocą konsultantów FRU.pl.
  •  Zwrot pieniędzy za lot w ciągu 24 godzin, jeśli zmiana lub opóźnienie lotu kwalifikują się do zwrotu, jeśli dany segment lotu kwalifikuje się do zwrotu kosztów przez linię lotniczą.

Otrzymując zwrot kosztów za anulowany lot do wyboru będziesz mieć: zwrot w gotówce na to samo źródło płatności, z którego dokonano zakupu biletów lotniczych lub za pomocą przelewu bankowego, lub natychmiastowy zwrot w formie vouchera do wykorzystania na zakup dowolnego biletu na FRU.PL.

Dowiedz się więcej o FRU Fast Refund

Jesteś w miejscu docelowym, ale twój lot powrotny został odwołany.

Linie lotnicze mają obowiązek powiadomić cię o odwołaniu lotu za pośrednictwem wiadomości e-mail, SMSa lub powiadomień w aplikacji.

Co możesz zrobić? Możesz zażądać pełnego zwrotu kosztów biletu lotniczego za odwołany odcinek lub poprosić o zastępczy lot do miejsca docelowego tą samą linią lotniczą. 

Jak możemy pomóc? Jakie wsparcie oferuje FRU.pl w takich sytuacjach?

Po pierwsze, zostaniesz powiadomiony o tej sytuacji przez konsultanta FRU.pl. Gdy lot zostaje odwołany lub zmieniony, linia lotnicza obsługująca trasę lub dany segment informuje zespół FRU.pl, a my przekażemy ci te informacje za pośrednictwem e-maila. Otrzymasz od nas również SMS, w którym poprosimy cię o sprawdzenie swojej skrzynki odbiorczej. W takiej formie najłatwiej można się z nami skontaktować.

Jeśli dowiesz się o odwołaniu lub zmianie lotu, ale jeszcze nie masz informacji przekazanej bezpośrednio przez linię lotniczą, zalecamy sprawdzenie statusu lotu na stronie internetowej linii lotniczej lub skontaktowanie się z jednym z konsultantów FRU.pl. Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie dostępne opcje kontaktu: telefon, czat, formularz kontaktowy lub e-mail.

W rzadszych przypadkach, gdy linia lotnicza anuluje lub opóźnia lot w ostatniej chwili, na kilka godzin przed odlotem (a ty, najprawdopodobniej, już jesteś na lotnisku lub w drodze na lotnisko), istnieje możliwość, że we FRU.pl nie zostaliśmy jeszcze poinformowani o tej sytuacji przez linię lotniczą. O takiej zmianie lub anulowaniu lotu dowiesz się z tablic informacyjnych na lotnisku.

Twoja rezerwacja na FRU.pl nie uwzględnia produktów ochrony podróży:

Jeśli twój lot zostanie zmieniony lub anulowany przez linię lotniczą, zaproponujemy ci różne alternatywne loty, które pozwolą dokończyć twoją podróż, zarówno bez dodatkowych opłat, jak i za dodatkową opłatą, w zależności od opcji oferowanych przez linię lotniczą, która anulowała lot. Jeśli wybierzesz alternatywny lot obsługiwany przez inną linię lotniczą, pojawi się konieczność zapłaty za nowy lot.

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Trip Protect

Przede wszystkim, masz pierwszeństwo w dostępie do naszej pomocy. Ponadto, masz pewność, że wrócisz do domu bez względu na zaistniałą sytuację. Otrzymasz od nas nowe bilety lotnicze na podróż tą samą linią lotniczą lub inną, do wysokości dwukrotności kwoty zapłaconej za pierwotnie zakupione bilety lotnicze, lub bilety na inny środek transportu, jeśli to konieczne.

Dowiedz się więcej o FRU Trip Protect

Twoja rezerwacja obejmuje FRU Fast Refund

Pomożemy ci znaleźć sposób na kontynuację twojej podróży, a pieniądze za anulowany lot dotrą do ciebie w ciągu maksymalnie 24 godzin, jeśli lot dotknięty problemem jest uprawniony do zwrotu przez linie lotniczą.

Otrzymując zwrot kosztów odwołanego lotu do wyboru będziesz mieć: zwrot w gotówce na to samo źródło płatności, z którego dokonano zakupu biletów lotniczych lub za pomocą przelewu bankowego, lub natychmiastowy zwrot w formie vouchera do wykorzystania na zakup dowolnego biletu na FRU.PL.

Dowiedz się więcej o FRU Fast Refund

Co w sytuacji, kiedy jesteś na lotnisku i musisz spędzić tam noc?

Czasami alternatywny lot umożliwiający kontynuację podróży może wiązać się z oczekiwaniem na to połączenie na lotnisku, również w godzinach nocnych. Oto kroki, które należy podjąć w tej sytuacji:

  • Gdy dowiadujesz  się o zmianie będąc już na lotnisku, pierwszym krokiem jest znalezienie przedstawicieli linii lotniczej obsługującej twój lot i poproszenie o szczegóły: powód opóźnienia/odwołania lotu, szacowany czas odlotu samolotu i/lub rozwiązania, jakie mogą ci zaoferować.
  • W przypadku odwołania, zmian lub opóźnień lotu przekraczających trzy godziny, Europejskie Rozporządzenie stanowi, że masz prawo do otrzymania odszkodowania finansowego. Dlatego zalecamy zapoznanie się z warunkami uzyskania odszkodowania i sprawdzenie, czy mają zastosowanie w twoim przypadku.
  • Jeśli twoja rezerwacja obejmuje usługę FRU Trip Protect, przejdź bezpośrednio do tego kroku. Skontaktuj się z nami jak najszybciej, a my zajmiemy się znalezieniem zakwaterowania i alternatywnych połączeń dla ciebie. Jeśli nie skontaktujesz się z nami i samodzielnie będziesz szukać rozwiązań, uprawnienia do usługi FRU Trip Protect przestają obowiązywać.

Znajdujesz się w sytuacji overbookingu (nie możesz wejść na pokład z powodu braku miejsc w samolocie)

W sytuacji, gdy liczba sprzedanych biletów przez linię lotniczą przewyższa liczbę dostępnych miejsc w samolocie, możesz znaleźć się w sytuacji, w której pracownicy linii lotniczej odmówią ci wejścia na pokład samolotu, nawet pomimo zakupu biletów na ten lot z dużym wyprzedzeniem.

 W takim przypadku linia lotnicza obsługująca dany lot ma obowiązek zaproponować ci alternatywny lot, który pozwoli ci dotrzeć do swojego celu, wraz z rekompensatą za zakup napoi, jedzenia i ewentualnego zakwaterowania, jeśli to konieczne. Dodatkowo na terenie UE za loty do 1500 km przysługuje odszkodowanie w kwocie 250 euro. Duże linie lotnicze starają się proponować kolejny lot jak najszybciej, nawet na pokładzie innego przewoźnika, podczas gdy tanie linie zaoferują ci alternatywny lot z siatki swoich połączeń.

Aby uniknąć sytuacji overbookingu:

  • Kupuj miejsca podczas rezerwacji lotu. W ten sposób odprawa przed odlotem będzie dostępna z dużym wyprzedzeniem. Przy okazji, twoje miejsce będzie zagwarantowane – podróżujesz bez obaw!
  • Jeśli nie masz wykupionych miejsc, spróbuj dokonać odprawy online jak najszybciej. Uważnie sprawdź, kiedy zostanie otwarta procedura odprawy i wypełnij formularz jak najszybciej po jej otwarciu.
  • Kupuj dodatkowe usługi (np. priorytet wejścia na pokład) lub dołączaj do programów lojalnościowych linii lotniczych, z których często korzystasz. W ten sposób prawdopodobieństwo doświadczenia osobiście overbookingu będzie mniejsze.
  • Staraj się wejść na pokład samolotu jak najszybciej. Jeśli przydarzy się sytuacja overbookingu, osobom przybywającym do bramki jako ostatnie może zostać odmówione wejście na pokład i konieczność czekania na kolejny lot.

Jak podróżować wygodnie

  • Sprawdź przed wyjazdem na lotnisko maila oraz status lotu na stronie linii lotniczej lub lotniska. Jeśli coś zdążyło się zmienić, prawdopodobnie taką informację otrzymasz w formie maila lub sms.
  • Miej pod ręką wiadomości e-mail z numerem lotu, godziną odlotu i przylotu oraz danymi kontaktowymi do FRU.pl.
  • Dodawaj do swoich rezerwacji usługi Trip Protect i/lub Fast Refund, które zapewnią ci niezbędną pomoc w sytuacji opóźnień lub anulowania lotów.
  • Rezerwuj zakwaterowanie w miejscu docelowym z możliwością bezpłatnego odwołania. Dzięki temu nie stracisz już zapłaconych pieniędzy, jeśli okaże się, że twoja podróż nie odbędzie się lub dotrzesz do celu z dużym opóźnieniem. Możesz również wybrać zakwaterowanie z płatnością na miejscu, z dokładnie tych samych powodów.
  • Zapoznaj się z warunkami wypłaty odszkodowania w przypadku opóźnionych lub odwołanych lotów, aby zweryfikować czy twój lot spełnia wymagania. 
FRU Fast Refund i FRU Trip Protect – dla bezpiecznej podróży

Naszym celem jest minimalizacja prawdopodobieństwa, że twoje wakacje zostaną w jakiś sposób zakłócone. Ty z pewnością chcesz tego samego. Dlatego, oprócz naszego wsparcia, oferujemy ci dwie usługi, które oszczędzą twój czas, pieniądze i energię w przypadku wystąpienia nieprzyjemnych sytuacji.

W skrócie, FRU Fast Refund gwarantuje, że w przypadku odwołania lub opóźnienia lotu, otrzymasz zwrot pieniędzy następnego dnia, a FRU Trip Protect pozwoli ci kontynuować podróż – znajdziemy dla ciebie szybkie i bezpłatne alternatywne loty na pokładzie dowolnego przewoźnika..

Pamiętaj, że jesteśmy do Twojej dyspozycji. Nasi konsultanci są zawsze gotowi do pomocy w sytuacji, gdy twoja podróż nie odbywa się zgodnie z pierwotnym planem.